sábado, 12 de marzo de 2011

La immigració, moneda de canvi electoral ?

La immigracio, electoral moneda de canvi ¿

Malyka, una noia marroquina que asisteix a classes de català , em diu lo següent: “aquell politic amic teu te mala memoria, ja no em saluda”,…… Donc es un fenomen frequent a mesura que ens atansem a les eleccions; en public molts candidats es fan el boig per evitar els relacionin amb la immigració.- Motiu : les llegendes urbanes i els topics populistas sobre falsos aventatges dels immigrants, que surten a les enquestes en forma de possibles bosses de votants que castigaran els partits que els protegeixen. Soposo que la criminalització de l´estranger es una mal col-lectiu, provocat per la ferotge crisi, pero la qüestio s´ha enverinat quan els politics conservadors de l´oposició han passat el fil roig de la xenofobia, han despertat l´animositat mes visceral de la nostre població, arrastrant també a part la classe politica a considerar els nouvinguts com electoral moneda de canvi.

Contradiccions de la vida : el politic català que mes ha provocat aquesta acció-reacció contra la immigració a la ciutat de Badalona, pertany al partit que mes es declara oficialment catolic i apostolic, per tant cristia. Aquest politic ha rebut un ampli suport de la cupula, catalana i estatal, del seu col-lectiu , lo que em permet dubtar raonablement de la seva coherencia religiosa., ja que l´Evangeli (Jn.25,35-36) diu” Tenia fam i em donareu menjar, tenia set i em donareu beure; era foraster i em vareu acollir, estava malalt i em vareu visitar” Pero segons el programa conservador.es considera a l´estranger esclusivament com má d´obra unicament. Quan no rendeix, ni menjar, ni aigua, ni estada ni güariment.-
Malyka haura d´esperar un parell de mesos, per tal de que el meu amic politic la torni a saludar.Jaume

No hay comentarios: