lunes, 4 de mayo de 2009

Europa

L´espai europeu
Durant uns anys, la meva activitat laboral em va portar a una llarga estada en determinat pais asiatic.- Periodicament, tornava a Catalunya a veurer la familia, recordo com si fos ara la forta impresió d´estar de nou a casa cada vegada que entraba al 747, l´avió que em portava a Zurich, Paris o Londres ( des d´on saltava a Catalunya), una gegantesca nau que poc o res tenia a veurer amb el meu pais, pero de companyia europea.
Lo que en aquells moment soposo era el meu subconscient, avui anclat de nou a la meva terra, ho valoro com sintomes subliminals d´un europeisme que molts catalans portem com una ciutadania afegida, una ciutadania que fa mes de vint anys s´ha manifestat a la constitució de la Unió Europea, l´espai de llibertat i democracia mes important del planeta blau, on impera, amb totes les seves limitacions, el sistema economic mes social del mon.
A risc de repetirme i abans que la maranya de publicitat partidista envahieixi electoralment els mitjans d´informació , vull fer una modesta pero molt sentida crida per tal de que , bandejant frivolitats mediatiques, valorem el fet incontrovetible de que vivim a l´espai europeu, l´organització humana menys imperfecte de la terra.

No hay comentarios: