Immersió lingüística i cohesió social
L´aument dels neixements d´infants de mares immigrants, pot tenir diverses lectures.- La del que subscriu, voluntari d´alfabetització en entitat benefica, pensa que es deu, senzillament, a que les noves mares son majoritariament dones joves, per tant en edad fertil.
Una dade al marge, a les nostres aules d´alfabetització en català, les dones estrangeres venen molt sovint amb el seu fill o filla, d´entre 6 i 10 anys, que per tant van a l´escola de primaria del seu barri.- Els monitors dificilment poden fer una atenció personal de cada alumne, però fan una descripció general colectiva del tema i presenten l´exercici respectiu. Doncs be, és l´infant acompanyant qui, amb veu baixa, corregeix i ajuda a la mare quan aquesta no compren o te dubtes, sobre l´explicació en català del monitor.
Ignoro si el fet es reprodueix en la vida familiar, pero si asseguro que es molt frequent a les nostres aules. Tampoc se com ho interpretaran els pedagogs, pero en tot cas, amb optica de cohesió social de pais, un valor mes a afegir a la magnifica feina dels ensenyants de la immersio lingüística que, si res no es torça, rebran també els infants que ara neixen.
Jaume V.M.
viernes, 14 de octubre de 2011
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario