jueves, 28 de agosto de 2014

El cristianisme a Xina

El cristianisme a Xina Significatives a Seul, les paraules de conciliacio del Papa Francesc ,en la seva visita a Corea, dirigides a tots els ciutadans d’Asia.-Com experiència personal, vaig conèixer el cristianisme asiatic a traves de la República Popular Xina, en el transcurs d’una llarga estada per raons laborals, fa quasi vint anys.. Com a creient, vaig assistir en diverses ocasions a oficis a la ciutat de Tianjin, no lluny de Beijing, on em va admirar la devoció dels fidels en les cerimònies.- Mes tard, vaig tenir ocasio de visitar esglésies de Harbin a Heilongjiang (antiga Manchuria) de creença ortodoxa, herència del temps en que era domini rus. En els dos casos, les esglésies eren edificis monumentals, que no haguessin desentonat en qualsevol ciutat europea. Finalment, en cap moment em vaig sentir vigilat, com tampoc vaig rebre impressió de coacció sobre els fidels, extrem conegut conversant, en llengua francesa, amb sacerdots de les parròquies.- J.V.Muntadas

No hay comentarios: